Radio Silence :) – Unity3d (1/?)

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Hi all!

I’ve been a bit quiet because I’ve dedicated free time to start learning development in Unity3d, all the while participating on a Unity3d Game Development Challenge Contest held by Globant (where I work).

I can’t show nothing regarding what I’m doing for the contest (at least not now, I’ll wait until it’s done) but on the personal area, my goal is to make simple games either 2D or 3D to gain practice in game development.

Hopefully after Unity I’ll jump to Unreal since I believe are the 2 big ones to learn about initially.

First project is a top down space shooter using the Kenney Game Assets Pack.

You can grab the source here.

There isn’t much so far:

  • Infinite Scrolling background through texture offset. (I think I need to fix the offset wrapping, I don’t want an overflow :P)
  • Player character movement.
  • Different sprites sets while the spaceship moves left/right or stays still (or moves forward/backward). For now is instant replacement based on threshold values, no fancy transitions between sprites.
  • Prefabs for laser bolt shots. (Not integrated with the ship yet…)

With luck, it’ll grow to be, at least, playable 🙂

I’ll keep you updated!

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¡Buenas!

Estuvo un poco quieto por acá, porque estuve dedicando el tiempo libre a arrancar a aprender a desarrollar con Unity3d, al mismo tiempo que participo en un Concurso de desarrollo de videojuegos en Unity3d organizado por Globant (donde trabajo).

No puedo mostrar nada relacionado al concurso (por lo menos no por ahora, voy a esperar a que termine) pero en lo persona, mi idea es hacer juegos simples, ya sea 2D o 3D para ganar práctica en desarrollo de videojuegos.

Espero luego de Unity saltar a Unreal, creo que son las 2 grandes a aprender inicialmente.

El primer proyecto es un shooter en el espacio con cámara top-down usando los assets de Kenney Game Assets Pack.

Pueden conseguir el código acá.

Por ahora no hay mucho:

  • Fondo con desplazamiento infinito usando texture offsets. (Creo que tengo que arreglar el wrapping del offset, no quiero un overflow ahí :P)
  • Movimiento para el personaje (nave espacial).
  • Diferentes sprites para cuando la nave se mueve a izquierda/derecha o se queda quita (o se mueve hacia adelante/atrás). Por ahora es un cambio instantáneo basado en valores de borde para cada estado, no he implementado ninguna transición fantástica entre los sprites.
  • Prefabs de Unity para los disparos laser. (Aún no integrados con la nave…)

Con suerte, va a crecer hasta ser, por lo menos, jugable 🙂

¡Los mantengo al tanto!

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3 thoughts on “Radio Silence :) – Unity3d (1/?)

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